WIADOMOŚCI

  • 28.03.2009
  • 36407
Button najlepszy w kwalifikacjach
Button najlepszy w kwalifikacjach
Pierwsze kwalifikacje w sezonie 2009 okazały się bardzo udane dla zespołu Brawn GP. Kierowcy tego teamu byli najszybsi we wszystkich częściach kwalifikacji, w jutrzejszym wyścigu wystartują z dwóch pierwszych pól startowych. Trzeci był Sebastian Vettel, a czwarty Robert Kubica.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
W pierwszej części kwalifikacji potwierdziła się dobra forma zespołu Brawn GP. Najlepszy czas uzyskał Rubens Barrichello Jedno okrążenie toru przejechał w czasie 1:25:006. Tuż za nim znalazł się jego kolega z zespołu, Jenson Button. Trzeci czas pierwszej sesji należał do lidera lokalnej publiczności, Marka Webbera. Dwójka kierowców BMW znalazła się na 6 i 8 miejscu, czas niżej sklasyfikowanego Polaka to 1:25.922. Bliski nie zmieszczenia się w 15 kierowców awansujących do drugiej części kwalifikacji był Lewis Hamilton, który uzyskał 15 czas. Do pierwszego w sezonie Q2 nie awansowali: Sebastian Buemi i Sebastien Bourdais z Toro Rosso, Nelson Piquet z Renault, i dwójka kierowców z Force India.

W drugiej części kwalifikacji przez większość czasu najszybciej jedno toru pokonywał Sebastian Vettel, ostatecznie jego czas został poprawiony, najszybciej w Q2 pojechał Rubens Barrichello. Ponownie, drugi był Jenson Button, piąty czas osiągnął Robert Kubica, a dwójka kierowców Ferrari uplasowała się na 9 i 10 pozycji.

Na tor nie wyjechał Lewis Hamilton. Oznacza to, iż do jutrzejszego wyścigu wyruszy z 15 pola startowego. Poza nim do finałowej 10 kierowców nie awansowali Heikki Kovalainen, Kazuki Nakajima, Fernando Alonso, a także Nick Heidfeld.

Trzecia część kwalifikacji nie przyniosła dużych zmian. Najszybszymi okazali się być ponownie kierowcy Brawn GP. Jenson Button ostatecznie okazał się być najszybszy, drugi był Rubens Barrichello. Robert Kubica w wyścigu wystartuje z 4 pola startowego, za sobą będzie miał dobrze spisującego się na treningach Nico Rosberga, i Timo Glocka. Dopiero na 7 pozycji był lepszy z kierowców Ferrari, Felipe Massa.

Pogoda nie sprawiała kierowcom problemów. Zgodnie z zapowiedziami nie było opadów deszczu, temperatura powietrza wynosiła około 24 stopnie Celsjusza, temperatura toru 33 stopnie.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń
1

Jenson Button

Brawn GP

1:26.202
2

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:26.505
3

Sebastian Vettel

Red Bull

1:26.830
4

Robert Kubica

BMW Sauber

1:26.914
5

Nico Rosberg

Williams

1:26.973
6

Timo Glock

Toyota

1:26.975
7

Felipe Massa

Ferrari

1:27.033
8

Jarno Trulli

Toyota

1:27.127
9

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:27.163
10

Mark Webber

Red Bull

1:27.246
11

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:25.504
12

Fernando Alonso

Renault

1:25.605
13

Kazuki Nakajima

Williams

1:25.607
14

Heikki Kovalainen

McLaren

1:25.726
15

Lewis Hamilton

McLaren

-:--.---
16

Sebastien Buemi

1:26.503
17

Nelson Piquet Jr

Renault

1:26.598
18

Giancarlo Fisichella

Force India

1:26.677
19

Adrian Sutil

Force India

1:26.742
20

Sebastien Bourdais

1:26.964

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

450 KOMENTARZY
avatar
D.S.

28.03.2009 08:07

0

Brawo Brawn!!!!!!! 15 miesiecy pracy oplacilo sie. A malo brakowalo, zeby to cudo nie wyjechalo by na tor.


avatar
ris

28.03.2009 08:09

0

KERS Szmers i wszystko jasne. Robciowi dorobić dyfuzor i będzie OK. W następnym GP tylko "Szybki" Nick będzie jeździł z KERS-em ;-)


avatar
totalfun

28.03.2009 08:10

0

Brawo Brawn GP!!! No to mamy nowe "Ferrari"-dominację


avatar
saint77

28.03.2009 08:10

0

A nie mówiłem, że o Roberta należy być spokojnym?:)) KERS nic Haidfeldowi raczej nie pomoże:)


avatar
tomcat

28.03.2009 08:10

0

Virgin rozdziewiczony na P1,P2 jak zmienia sie motywacja pracujac dla siebie a pracujac dla teamu, bravo Robert


avatar
dawid199422222

28.03.2009 08:10

0

Potwierdzam mega qual kubica 4 brawo Ross tego można było się spodziewać on 7 razy prowadził schumachera do tytułu mistrza


avatar
bolo1

28.03.2009 08:11

0

dajcie dyfuzor kubicy a rozniesie calą tą bande :D


avatar
fezuj

28.03.2009 08:11

0

Co by nie mówić jest wszystko jak w testach, ale jest tylko jeden wyjątek - jedyny przedstawiciel "starej gwardii" na czołowych pozycjach to oczywiście Robert Kubica :) moim zdaniem największy ściemniacz GP Australii i tak trzymać :)


avatar
Budyn_F1

28.03.2009 08:11

0

Brawo Brown GP brawo KUBICA Maclaren dal ciala.


avatar
Tomo2345

28.03.2009 08:12

0

Kubek pewnie mało paliwa ale i tak jest lepiej niż myślałem , niebawem się dowiemy jak FIA poda wagi bolidów


avatar
Shallan

28.03.2009 08:12

0

Gratulacje, nie wierzyłem w to. Spoko kolesie (kierowcy) zasłużyli na to. Jednak Bernie (potencjalny teoretyczny właściciel zespołu, który namieszał coś w całym tym bajzlu) i tak ich udupi. Ktoś nas nieźle robi w chuja, a my łykamy cały ten szmelc/show. Ci, co pierdolili o Kubicy, że jest cienki, dzisiaj się przekonali, jakim jest kierowcą.


avatar
tomcat

28.03.2009 08:12

0

o motywacji mialem na mysli Rossa Browna ;-), nie Roberta


avatar
AndrzejOpolski

28.03.2009 08:12

0

Ufff! Sensacyjnie rozpoczął się sezon 2009! BRAWN GP poza zasięgiem. McLaren jednak nie ściemniał, że ma problemy. Słaby wynik Renault i Ferrari. Jak widać KERS to niepotrzebny balast co udowodnił Robert Kubica, któremu należą się gratulacje. Wiedząc jakim jest kierowcą powinien znaleźć się jutro na pudle. Szykuje się wyścig pełen niewiadomych.


avatar
Piotrek15

28.03.2009 08:12

0

Ross Brawn-cudotwórca w F1?


avatar
shodan

28.03.2009 08:12

0

gratki dla roberta jest wielki


avatar
niza

28.03.2009 08:12

0

wielkie brawa dla BGP!!!!!!!!! Brawn jest wielki! Teraz włodarze Hondy plują sobie w brodę no i bardzo dobrze. Kubek również zasługuje na pochwałę, jako jedyny tak wysoko ze "starej" czołówki. Cieszy mnie również fakt, że McL jednak nie ściemniało :) mimo, że w to nie wierzyłam cieszę się z tego faktu! jeszcze raz brawa dla BGP i dla Roberta!


avatar
dawid199422222

28.03.2009 08:13

0

Niewiarygodne kwalifikacje naprawde


avatar
jungle

28.03.2009 08:13

0

Ładne kwalifikacje. Ten KERS to jakaś popelina, nie widać różnicy więc po co przepłacać. Najgorsze, że o typowaniu zapomniałem, sic!


avatar
raptorblue

28.03.2009 08:13

0

Wie ktoś czemu hamilton nie wyjechał ????


avatar
pjc

28.03.2009 08:13

0

Czy ktoś jeszcze nie wierzy w potencjał Brawn GP, wątpi w "staruszka" Barichello i w JB. Czy ktoś twierdzi,że Rosberg jest przereklamowany? Wielu skreślało ich przed sezonem. Słyszałem również jak ktoś mówił o jeździe Brawn "pod zdobycie sponsorów". Widocznie ten dziewiczy bolid jest jednak jednym z najszybszych. No i co teraz powiecie?


avatar
LOL85

28.03.2009 08:13

0

no i jest prawie tak jak byc powinno


avatar
pz0

28.03.2009 08:14

0

Obawiam się o Kubicę w wyścigu. Musiał jechać prawie pusty żeby się aż tak zbliżyć do BrawnGP. Teraz je twierdzę że Brawn jeździ dla dla zdobycia sponsorów. Nie ma lepszej metody jak wygrywać wszystko co się da. Brawn, zdobywaj sponsorów do końca sezonu! :-)


avatar
Kornik

28.03.2009 08:14

0

Nawet nie wiecie ile paliwa miał Kubica i sie podniecacie że jest w formie. Równie dobrze mógł jechać z najmniejszą ilością paliwa i na miekkich oponach a w wyścigu spadnie na dalsze miejsca.


avatar
luk79

28.03.2009 08:14

0

teraz ciekawe jest obciążenie paliwem. ktoś wie kiedy można się spodziewać informacji na ten temat?


avatar
expel

28.03.2009 08:14

0

Kiedy bedize wiadomo kto ma ile paliwa??


avatar
Sergio39

28.03.2009 08:14

0

pieknie :D !!! Kubica super znowu pokazuje klase ... ale Brawn GP jest narazie nie do doscignienia chyba ze te dyfuzory sie zmienia


avatar
pastaleon

28.03.2009 08:15

0

Bravo Robert!Skończyla się dominacja Ferrari i Macow.Na Roberta można zawsze liczyć.Zapowiada się niesamowity wyścig!


avatar
dawid199422222

28.03.2009 08:15

0

BGP button=SGP demon


avatar
D.S.

28.03.2009 08:15

0

Zapytany o Hamiltona Eddie Jordan przypomnial, ze cecha mistrzow jest umiejetnosc uczynienia bolidu lepszym. Tacy byli Senna, Schumacher, Hill. Teraz zobaczymy, co potrafi "cudowne dziecko" McLarena.


avatar
pjc

28.03.2009 08:15

0

BTW Kubica jest w czwórce tak jak wspominałem.


avatar
mpstir

28.03.2009 08:15

0

A jednak Brawn GP w testach przedsezonowych nie ściemniało. Pisałem już, że Honda budując tak świetny bolid i sprzedając go zrobiła niesamowity błąd. Cieszy, że Robert Kubica pokazuje klasę. Zobaczymy jak będzie w wyścigu.


avatar
amistad5

28.03.2009 08:16

0

Rewelacja !!! Brawo Robert !!! Niby bez Kers-u i bez dyfuzora ale jaki sukcesik. Brawo !!!


avatar
fezuj

28.03.2009 08:16

0

@Shallan- czy mógł byś przekierować się np. na "onecik" tam zapewne Twoja "polszczyzna" odniesie pożądany efekt.


avatar
thc26

28.03.2009 08:17

0

poczekajmy na dyfuzor w BMW Roberta i jest pozamiatane.


avatar
Freddie

28.03.2009 08:17

0

poczekac na FIA jak poda wagi, ale w Q2 Kubica pokazal przeciez ze byl zaraz za "dyfuzorami" :D Mysle ze podium bedzie :)


avatar
racer95

28.03.2009 08:17

0

Brawn GP ma świetny samochód, ale myślę, że to też zasługa podwójnego dyfuzora. Brawa dla Roberta za to 4 miejsce. Przez te wszyskie zmiany w regulaminach zmieniło się wszystko w stawce


avatar
yaneq

28.03.2009 08:18

0

zobaczcie czasy w q2. wszystko koło siebie. oj to będzie sezon walki. w europie jak zespoly skopiują dyfuzory to dopiero będzie maskara.


avatar
Lukasz_M85

28.03.2009 08:18

0

i tak kubica jest najlepszy :)


avatar
Angulo

28.03.2009 08:18

0

Tak Jenson tak!!!!!!


avatar
aniemiecki

28.03.2009 08:18

0

Kubica pewnie ma podobną ilość paliwa do Vettela i Rosberga


avatar
Nowiszu

28.03.2009 08:18

0

Te quale pokazały dobitnie że samochód to wszystko.Nie ma słabych i dobrych kierowców.Cały poprzedni sezon słyszałem tylko Hamilton,Massa,Alonso,Raikkonen,Kubica.A tu proszę nie ma samochodu i nagle nie są już tacy rewelacyjni.No ale jest jeden wyjątek nasz Robert,jeżeli oczywiście nie jedzie na oparach w co szczerze wątpie.


avatar
dawid199422222

28.03.2009 08:18

0

Kubek nie 1 bo pi******ne dyfuzory przeszkadzają


avatar
max5

28.03.2009 08:18

0

to jak Kubica wyjdzie z sytuacji, w której jeździ bez 2 dyfuzora będzie świadczyć o tym w jakim stopniu jest mistrzem...a ja myślę, że jest 100%


avatar
jungle

28.03.2009 08:19

0

raptorblue: Na livetiming pisali, że Hamilton albo ma coś uszkodzone w "tyle samochodu" albo to skrzynia.


avatar
Piotr123

28.03.2009 08:19

0

Wszyscy dalej ściemniają , oprócz Roberta ! A najbardziej McLaren ! MAM JUŻ DOSYĆ tego ukrywania formy ! Robert - brawo za szczerość !!!


avatar
azyla

28.03.2009 08:20

0

Nieźle sobie poradzili kierowcy BRAWN GP ale dziwi mnie postawa FERRARI i MCLARENA oraz RENAULT że tak dołują


avatar
chmurek77

28.03.2009 08:20

0

Robert Najlepszy, ze starych faworytów, to pokazuje jego klasę, a niedawno NICK wypowiadał się jak to w tym roku będzie bił Roberta na głowę, jakoś nie wyszło.....Jutro obstawiłem 3 miejsce, zobaczymy jak będzie. A Brown GP jest mocny tak jak przewidywałem po testach, że będzie niespodzianką, mam nadzieję, że jednak tylko na początku sezonu i BMW dojdzie.


avatar
Lukasz_M85

28.03.2009 08:20

0

ale kwalifikacje to nie wyścig Vettel i tak nie podoła presji w wyścigu


avatar
norbertinho

28.03.2009 08:21

0

heh Hamilton nawet nie wyjechał na tor w Q2


avatar
Pete

28.03.2009 08:22

0

mega kwalifikacje!!! Emocje az milo, pozytywny polski akcent :-) Co do apelacji Ferrari,Red Bulla i Renault to mysle ze bedzie odrzucona. A to z powodu tego ze zabraknie emocji, ktorych dzis doswiadczylismy i ktore niewatpliwie sa jeszcze wieksze przed nami :-)Swoja droga podwojny dyfuzor to nie wszystko co widac dobietnie na przykladzie Toyoty i Williamsa.Jednak tracili 0,3-0,4 sekundy w Q2...Ferrari jest smieszne. Nawet jesli podwojne dyfuzory beda nieleglane w co nie wierze to i tak traca do BMW i Red Bulla. W Red Bullu upatruje najwieksza niespodzianke poki co- jak dla mnie obok Brawn GP Czarny Koń Australii. Co do Brawn GP-czapki z głów jakie cudo przygotowali- w Q2 po prostu zrobili z reszty teamow miazge...Renault mnie rozczarowalo bardzo, Maki tez mogly sie postarac, a nie nie wyjezdzac nawet na Q2 :/ To na szybko z moich wrazen po obiecujacych kwalach


avatar
impostor1981

28.03.2009 08:22

0

A ja wierze ze Robert da sobie rade i rzygac m sie chce jak slysze tych niedowiarkow i placzkow ze juz po majstrze. Robrt cisnie 110% co mozna zobaczyc po różnicy miedzy nim a HEI. Jako jedyny z zeszłorocznych faworytów zajął miejsce w pierwszej piątce i mówił że jakby chyba vettel nie zakurzył toru to trzecie miejsce było by mozliwe. I co, i co niedowiarki!!!!!!!!!!!!!!?????????


avatar
ris

28.03.2009 08:22

0

Jak myślę BMKA nie zrobi dyfuzora Robertowi tylko będą pomagać Nickowi i dochodzić dlaczego tak źle skoro ma taki zajefajny kolor Kasku ;-)


avatar
Tomo2345

28.03.2009 08:24

0

Honda sobie nie pluje w brodę ponieważ teraz Brawn ma dobry silnik mercedesa ponoć mocniejszy o 40 - 50 HP z silnikiem Hondy auto mogłoby być wolniejsze .


avatar
pz0

28.03.2009 08:24

0

Widzę że nadal wszyscy się uparli że wystarczy zmienić dyfuzor w bolidzie i gitara. bolidy Brawn GP są zbudowane według odmiennej koncepcji aerodynamicznej!


avatar
cinex81

28.03.2009 08:25

0

ahaha:)Brawo Gp Brawn!!!.To się porobiło :)Gratulacje dla Roberta pokazał klasę że jest w formie i można cisnąć bolidem bez keksa i specjalnego dyfuzora...Gratulacje Robert KUBICA!!! Jeszcze słowo o Hamiltonie zachował się jak bananowy dzieciak bolid mu nie jedzie to on wysiada i ma w dupie.Zero walki....Nawet Force India kiedy było zawsze ostatnie nie zrobiły czegoś takiego.Czekam na jutro jestem dobrej myśli:)powodzenia ROBERT!!!


avatar
zibi55

28.03.2009 08:25

0

Jednak Robert jest WIELKI !!!!!!!


avatar
ris

28.03.2009 08:25

0

Jak sądzę BMKA nie zrobi Robertowi Dyfuzora tylko będą pomagać NIckowi i zachodzić w głowę dlaczego tak źle skoro ma taki fajny kolor kasku ;)


avatar
mckarmi2

28.03.2009 08:25

0

Lukasz_M85 co do Vettela to jakos w zeszlym roku na Monzy dal rade, wiec nie rozumiem dlaczego teraz mialoby byc inaczej. Co do kwalifikacji-Brawo Ross Brawn, zobaczymy jak z paliwem u Robka. Pozdrawiam


avatar
lipens

28.03.2009 08:26

0

Nie wiem czy ktoś zwrócił na to uwagę ale Kubica już jakiś czas temu mówił że najlepszy czas bedzie miał ktoś z BROWN GP i ze będzie miał czas 1:24:9 i nie wiele się pomylił bo miał 1:24:7. My tu sobie spekulujemy co kto gdzie, a oni wszyscy już dawno wszystko wiedzą. he


avatar
leo_

28.03.2009 08:26

0

Dokładnie, dokładnie, kierowcy są względnie równi, a bolid jest decydujący. Willams brylował tylko w treningach. Czołówka obecnie.: BGP, RedBUll i BMW (Kubica). Kubica to klasa. W Q3 miał coś straty do BGP 0,3-0,4 sek. I taka jest pewnie różnica miedzy bolidem z dyfuzorem a bolidem bez dyfuzora. No i jak widać RedBull i BMW na podobnym poziomie (bez dyfuzora, bez KERSa). A co dalej? Zakładamy dyfuzory!


avatar
Lukasz_M85

28.03.2009 08:26

0

podejrzewam ze Hamilton po Q1 taką taktykę wprowadzili widząc że nie dadzą rady jechać szybciej. Zajmując miejsce poza 10 mogą mieć dowolny zapas paliwa i po co miał katować silnik. Cienko widzę McLarena w tym sezonie może po którymś wyścigu sie pozbierają.


avatar
pionek16-80

28.03.2009 08:28

0

może być że Kubica ma mało paliwa ale moim zdanie to by b.dobra strategia aby uniknąć kłopotów na starcie.


avatar
saint77

28.03.2009 08:29

0

Co do paliwa: każdy mógł jechać z niską ilością i sądzę, że BrawnGP właśnie tak pojechało - zostało im niewiele w bakach. Podobnie jak większość w czołówce łącznie z Robertem, Rosbergiem, Vettelem i Massą oraz Raikonenem. Po prostu zjedzie wcześniej do pitstopu a na starcie z mniejszą ilością paliwa kierowcy mają przewagę nad tymi z tyłu stawki:))


avatar
Loxley

28.03.2009 08:29

0

niech ten kers w pralkach lepiej montują.


avatar
bacardi2

28.03.2009 08:30

0

Co za pierdoły piszecie. Hamilton miał problem z zawieszeniem, i możliwe że za wymianę dostanie +5 miejsc w tył na starcie...


avatar
niza

28.03.2009 08:30

0

jutro Kubek objedzie BGP i wygra! mam takie nieodparte przeczucie!


avatar
Bartek60001

28.03.2009 08:31

0

Mam nadzieję że BMW wie na kogo można liczyć i komu dać odpowiednie wsparcie z sezonie. Czuje że po 4 wyścigach i Nick nie znowu umiał rozgrzać opon. Ale gratulacje dla Brawn GP no i oczywiście dla Kubicy


avatar
rafam

28.03.2009 08:31

0

Loxley dawno o tym mówłem że przy obecnych ograniczeniach to szkoda zachodu. Bardziej dla szpanu chyba .


avatar
F1_Fan

28.03.2009 08:32

0

Osobiście uważam, że K.E.R.S miał pomóc kierowcom...a okaże się największą zmorą....a drugie to jesli Kurier DHL się wyrobi to może zdążą z Szwajcarii przysłać ten dyfuzor dla Robka ;) hihi


avatar
Komo

28.03.2009 08:32

0

Po Malezji DYFUZORY będą mieli wszyscy!(mam nadzieję) a wtedy...:)


avatar
ArMiA

28.03.2009 08:32

0

Robert wielkie gratulacje, teraz czekam tylko żeby podali wagę bolidów, wtedy będzie już coś wiadomo czy czy wszystkie zespoły daleko odstają od Brawn GP, czy też oni uzyskują takie rewelacyjne czasy z małą ilością paliwa. Mam nadzieje że Robert dojedzie na podium, typowałem 2-gie miejsce. ..... ale może może będzie pierwsze ?


avatar
BMWbmw

28.03.2009 08:33

0

Ja nie moge z miny Hamiltona bezcenne !!!!


avatar
dawid199422222

28.03.2009 08:33

0

Ktoś wie ile paliwa ma Kubica


avatar
tricity

28.03.2009 08:33

0

Cieszę się ze zmian w stawce , zrobiło się ciekawiej! Kers ? poczekajmy z osądami na tory z b.długimi prostymi , poza tym trzeba się nauczyć korzystać z tego "wynalazku" Dyfuzor jeśli go nie zdejmą to BMW musi go mieć...Jak tu przeżyć do jutra???


avatar
pz0

28.03.2009 08:33

0

niza - to jest możliwe chyba tylko w przypadku awarii albo jakiejś kraksy. Nie można też skreślać Toyoty ani Ferrari, chociaż Ferrari jedzie z KERS, więc będzie im ciężko. Rosberg na dystansie też może być groźny.


avatar
Lukasz_M85

28.03.2009 08:33

0

mckarmi2 tak ale tylko na monzy tak było a w innych wyścigach dawał plamę, zresztą na treningach tez miał pecha. A dyfuzor na pewno bedzie na następnych wyścigach ;)


avatar
pietrasek

28.03.2009 08:34

0

mysle ze w czolowce dojdzie jutro do zderzenia bo kazdy z nich bedzie chcial za wszelką cene wygrac


avatar
malin1987

28.03.2009 08:34

0

Kubica pokazał charakter, wydaje mi sie, ze ma nieco wiecej paliwa niz jadący z 3 pola Vettel (róznica w Q2 była miedzy nimi prawie żadna, a teraz poszło prawie 0,1s na korzyść niemca). Oczywiscie wszytsko sie okaze, kiedy zostanie podana waga bolidów. Brown GP maja w tej chwili najlepszy samochod to nie ulega wątpliwosci, chociaz wolałem zeby PP zdobył Barichello. Jutro moze byc ciekawie, bo RB ma kłopoty z niezawodnoscia, niewiadomo tez jak na całym dystansie podczas wyscigu bedzie sie sprawował bolid Buttona i Rubensa. Duze szanse na znakomite miejsce dla Kubicy, ale nalezy pamietac, ze z tyłu jest Rosberg, oraz kierowcy Toyoty !!


avatar
karol

28.03.2009 08:34

0

uff,obydwa Ferrari w 10,można być umiarkowanym optymistą,dyfuzory dały na pewno przewagę na pojedynczych,szybkich kółkach,na dystansie całego wyścigu może to mieć mniejsze znaczenie,do głosu mogą dojść opony i przednie skrzydła,tzn. jak mocno narozrabiają,szczególnie na starcie,zespoły z nowymi dyfuzorami mają na początku sezonu swoje pięć minut,póżniej tak już nie będzie,ale dla większych emocji dobre i to.Pozdro:)


avatar
MARTINWTCC

28.03.2009 08:35

0

Aż miło patrzeć jak hamilton z tyłu bravo Brawn Kubica świetnie


avatar
Vysogota

28.03.2009 08:35

0

Kubica znokautował Heidfelda :D


avatar
leo_

28.03.2009 08:35

0

Kubica może mieć coś koło 10 kg wiecej paliwa niz Button, bo różnica w Q2 to około 0,3 sek a w Q3 juz 0,7 sek.


avatar
Bartek60001

28.03.2009 08:35

0

ArMiA Robert może wygrać ponieważ szybkość Brawn GP może nie równać się niezawodności :)


avatar
vip015a

28.03.2009 08:35

0

koniec dominacji ferrari?


avatar
grabin

28.03.2009 08:36

0

apelację pewnie odrzucą i zaraz w bmw założą nowy dyfuzor a wtedy brawn williams i toyota będą wąchać smród z rury bmw i red bulla


avatar
Bolek.Nokaut

28.03.2009 08:36

0

wojny zespołów 1:0 dla Kubicy :D Brawo Robetr !! brawo Brawn GP !! tak to jest jak sie ciezko pracuje :D teraz tylko kubicy dorobić dyfuzor :D


avatar
dawid199422222

28.03.2009 08:36

0

WG mnie wyścig ukończy 5-10 kierowców a może nawet mniej. Co sądzicie na ten temat?


avatar
impostor1981

28.03.2009 08:37

0

Hamilton miałproble ze skrzynią biegów która nie dawała mocy na koła, ne wiedzą co to jest. A co do paliwa w BrownGP to Button mówił że na niskim poziomie bolid ciężko się prowadził dopiero po dotankowaniu zachowywał się odpowiednio. Więc wydaje mi sie że na oparach nie jechali


avatar
kristo

28.03.2009 08:37

0

Rzadko się wypowiadam na forum,ale takie rzeczy to muszę skomentować.Po pierwsze McLaren nie ściemniał i chwała mu za to:).Kubica pokazałklasę, szkoda Alonso.Ale raduje mnie fakt że Bmw i R&B są teraz w najlepszym położeniu z uwagi na dyfuzory których nie mają a dzięki którym będą szybsi o 0,5 s (niezależnie czy tamci je zdejmą czy inni dołożą) Podsumowując na chwilę obecną potencjał zespołów jest taki: 1)Brawn gp 2)Bmw,R&B tracą 0,3s 3)Williams i toyota 0,4s 4)Ferrari 0,5s. Australia jest na tyle miarodajna że można stwierdzić że hierarchia szybkości zespołów będzie taka sama też na innych torach,(oczywiście do czasu zakończenia sprawy dyfuzorów:) potem będziemy mieli duuużo radości, jak już sobie policzyliście czasy teamów po aferze z dyfuzorami:))) Już nie moge się doczekać wyścigów w europie:) P.S Bardzo przepraszam że tyle napisałem, to z tych emocji:)


avatar
totalfun

28.03.2009 08:37

0

W wyścigu 2 pierwsze miejsca są już zaklepane (o ile nie dojdzie do defektu). 3 miejsce zależeć będzie od talentu kierowcy. Wydaje się, że Red Bull, BMW, Williams, Toyota mają bolid o podobnych osiągach. Tak więc jutrzejszy wyścig zapowiada się niezmiernie interesująco.


avatar
masa

28.03.2009 08:38

0

..I upadła dominacja mocarstw... Szkoda Ferrarii liczyłem na lepsze pozycje. Kubica brawo wiedziałem że będzie dobrze! Ciekawi mnie ile Kubica ma paliwa w porównaniu z BrownGp i Ferrarii .


avatar
totalfun

28.03.2009 08:39

0

Wyścig ukończą prawie wszyscy. W Australii nie jest tak gorąco jak rok temu.


avatar
Raven89

28.03.2009 08:39

0

I gdzie teraz ci,którzy mówili,że Brawn GP jeździ na oparach? - wyciągnijcie dobrą lekcję.Ja bardzo się cieszę - większość moich przypuszczeń(niestety poza Ferrari) znalazło potwierdzenie w rzeczywistości - McLaren jest słaby,BMW bardzo silne(jeśli dyfuzory zostaną zdelegalizowane,albo BMW zamontuje swój,to Robert będzie cholernie mocny),a Brawn GP w samej czołówce - nie będę zły jeśli jutro zamiast Roberta wygra Jenson lub Rubens - należy im się za męki w Hondzie.


avatar
Krystano

28.03.2009 08:40

0

wie ktoś kiedy opublikują wage bolidów?


avatar
krzyHc

28.03.2009 08:40

0

Kubica ma moim zdniem sporo paliwa co moze korzystnie wplynac na wyscig. Na starcie moze wyprzedzic z miejsca Vetela. Haidfeld wspominal przed sezonem ze to on bedzie nr1 w BMW hyba se jaja robil Nie ma szans!!!! Kubicy dac defuzora i bedzie rowy z Brawn GP, ale skilla ma wiekszego wiec bedzie wygrywal.


avatar
saint77

28.03.2009 08:40

0

Odnośnie dyfuzorów: należy brać pod uwagę całą architekturę bolidu i może się okazać, że jeśli np. taki dyfuzor zamontują BMW to nic nie zmieni lub zmieni "do tyłu". Więc nie sądzę, aby był powód do zmiany. Zobaczcie jak znacznie różnią się bolidy BRAWNGP i BMW, to całkowicie inne konstrukcje.


avatar
czes

28.03.2009 08:41

0

jestem dumny z Roberta, nie spodziewalem sie az tak wysoko


avatar
Lukasz_M85

28.03.2009 08:41

0

Jedno jest pewne będzie ciekawie! A jaką pogode na jutro przewidują bo my tu gadu gadu o dyfuzorach paliwach itp a jak lunie deszcz to całkiem stawkę wywróciło by dogóry nogami.


avatar
Bojlerek

28.03.2009 08:42

0

A ja uwazam ze pozycja 1 i 2 Buttona i Rubensa moze okazac sie jutro pechowa dla nich samych, byli w zeszlym roku jednymi z najslabszych wiec beda zdeterminowani by dobrze wystartowac, jak wiecie sa szersze problemy wiec na zakrecie to moze byc dla nich problem i w ten sposob Robert czy Vettel moga wyskoczyc przed nich, oby to byl Robert! Swoja droga pokazal kto ma najwiekszy talent z "czolowki" Gratulacje Robert, oby Nakaijma uwazal jutro ;)


avatar
lwwl78

28.03.2009 08:43

0

należy się Buttonowi za cały tamten sezon, brawo Ross


avatar
Krzysiu789

28.03.2009 08:43

0

te dyfuzory to chyba naprawde doaja jakies przyspieszenie...!


avatar
Bartek60001

28.03.2009 08:43

0

saint77 Dr.Mario udzielił gdzieś wywiadu że testowali taki dyfuzor i że daje on przewagę ok 0.5s na okrążeniu


avatar
Bojlerek

28.03.2009 08:44

0

oj szersze spojlery ale blad ;)


avatar
tequila

28.03.2009 08:45

0

Robert miał 5 czas kwalifikacji, wiec chyba nie koniecznie ma mało paliwa. Myśle, że w wyscigu powinno być jeszcze lepiej! A jezeli chodzi o wage to ma byc chyba podawana całego bolidu, wiec chyba wszystkiego nie wyjasni.


avatar
ssupras

28.03.2009 08:45

0

Miłego dnia wszystkim, którzy twierdzili, że Robert IRONICZNIE mówił, by stawiać na Buttona :). I tym, którzy uznali, że BMW skreśla Roberta nie zakładając mu KERS :)


avatar
kibicowy

28.03.2009 08:46

0

Nie dziwne, że BROWN jest najlepszy skoro sponsoruje ich DODA z grupą Virgin.


avatar
saint77

28.03.2009 08:47

0

@Bartek6001: ok, powinni więc go użyć w następnym GP w Malezji. Jeśli faktycznie tak jest, to Robert ma szansę na znakomite wyniki.


avatar
dawid199422222

28.03.2009 08:47

0

Kupmy dyfuzor Kubicy oplaci się:-))sory nie można taki żart


avatar
Bojlerek

28.03.2009 08:48

0

A swoja droga cos w transmisji wspominali ze bedzie podawana waga bolidow przed wyscigiem wiec mam nadzieje ze niedlugo na stronce sie ona pokaze wiec zobaczymy tak naprawde kto jest najlepszy, hmm czekamy czekamy ;) a Polsat dzis pokazal jak sa dla nich wazne reklamy studio mialo sie zaczac o 8:00 a fakt kwalifikacje 8:03 sie skonczyly ale 8:13 zaczynac studio to poracha!


avatar
::::MORF::::

28.03.2009 08:48

0

Brawn GP pokazalo dzisiaj klase tak jak i Robert. Problemem moze byc to ze nowa stajnia malo czasu spedzila na testach wiec bardzo prawdopodobne jest to ze ich zawodnosc wzrasta. Wydaje i sie kierowcy po dzisiejszych kwalifikacjach zrezygnuja z KERS. Wyrazniee bylo widac ze to nie on daje 100% zwyciestwo . Jutro zobaczymy, stawiam na Kubice.


avatar
lvl18

28.03.2009 08:48

0

hehe i pomyśleć że Kubek i ALO byli wiązani z Hondą pod koniec zeszłego sezonu, teraz by latali :)


avatar
Blaz

28.03.2009 08:49

0

Patrząc na Q2 uważam,że Robert ma dużo paliwa może nawet więcej niż chłopaki z BGP. Popatrzcie na czasy weźcie kalkulator a jak ktoś potrafi to w pamięci policzy.


avatar
dawid199422222

28.03.2009 08:50

0

Dyfuzor dla Kubicy to nie fair bo by wygrywal każdy wyścig


avatar
Lukasz_M85

28.03.2009 08:51

0

BMW będzie w tym roku mistrzem o ile znowu czegoś nie spie... tak jak w zeszłym roku i o ile będą stawiać na Roberta a nie na tego buraka Nicka H. Już w zeszłym roku powinni zobaczyć że Robert jest 100 razy lepszym kierowcą.


avatar
Shallan

28.03.2009 08:52

0

A teraz na spokojnie: pieprzę ten sezon F1. Tak jak pisałem kiedyś o McL - Dennis odszedł sobie odpocząć po ciężko i kosztownie wywalczonym mistrzostwie dla Hamiltona. Ten rok ma ściągnąć nowe teamy i sponsorów, Bernie dalej będzie szalał z coraz większą standaryzacją tak, żeby jak najbardziej zmniejszyć znaczenie Teamów fabrycznych w F1. Trochę pewnie Bernie pluje sobie w brodę, że dał dane i błogosławieństwo na pewne rozwiązania Brawn GP i nie stał się ich współwłaścicielem (co planował). Nic straconego, Bernie i tak ich udupi, już coś zaczął utrudniać, co już pisałem wcześniej. Marian Theissen chyba po tych kwalifikacjach nie jest siwy, tylko biały, HEI kończy karierę w F1. Najlepiej na całym tym burdelu wychodzi Robert Kubica, który udowadnia, że jest najlepszym kierowcą w Formule 1. Nie ważne, czym jedzie - robi najlepszą robotę w tym sporcie. Cała reszta pozerów i pseudo-kierowców wyścigowych może się od niego uczyć. Czyli czeka nas rok reklamowy, który ma udowodnić, że opłaca się inwestować w F1, a obecność w F1 wcale nie kosztuje tak dużo. W przyszłym sezonie przybędzie być może więcej, niż jeden (USA) team, Bernie (jeśli dożyje), zarobi kupę kasy, wróci GP USA, zostaną wprowadzone medale dla durnych Amerykanów, żeby zrozumieli, o co chodzi, wróci do pracy Dennis i znowu będą walczyć o mistrzostwo Hamiltona i być może KUB w końcu trafi po tym sezonie do Ferrari. Wtedy dopiero zacznie się zabawa. Ten sezon odpuszczam, Bernie robi z kibiców idiotów, ja tego nie kupuję.


avatar
lipens

28.03.2009 08:53

0

Jak Nakajima znowu nie da ukończyć wyścigu Kubicy to go znajdę i mu doje....


avatar
totalfun

28.03.2009 08:53

0

BGP chyba byli w szoku po tym PP. Jak rok temu Hamilton miał PP to wszyscy skakali pod sam sufit, a tu tylko tajemnicze uśmieszki...


avatar
antos05

28.03.2009 08:53

0

też uważam że RK ma wiecej paliwa.Jutro szykuje sie walka Roberta z Brawnami o 1 m


avatar
renault f1

28.03.2009 08:57

0

Brak słów , szkoda gadać !!!! Tak nie może być;-(


avatar
saint77

28.03.2009 08:57

0

Pewnie mnie za to zakrzyczycie, ale dla mnie najprzyjemniejszym aspektem Q jest 15 pozycja Hamiltona::)


avatar
tomciol22

28.03.2009 08:58

0

Kiedy maja byc podane wagi bolidów???


avatar
KonradSTW

28.03.2009 08:58

0

miało być takie coś że po Q mieli podawac wage kazdego bolidu ale ja jakos tego nie spostrzeglem niewiem moze wie ktoś o co w tym chodzi?


avatar
dawcom2

28.03.2009 08:59

0

KUB vs NICK 1:0 ;d;d gdzies czytalem ze MARIO mowil ze oni juz maja taki dyfuzor gotowy tylko czekaja na devyzje sadu ;d;d jak by nie bylo to i tak bada pierwsi;d;d KUBICA champion


avatar
Lukasz_M85

28.03.2009 08:59

0

a kiedy i gdzien ogłoszą wagę bolidów?


avatar
darecky3

28.03.2009 09:00

0

totalfun czyli rok temu jak hamilton mial pp to honda skakala pod sam sufit? Czy ty czasem sam za wysoko nie podskoczyles...? hehe nie rozumiem tego co ty wypisujesz. A tak poza tym to "sciema BGB" hehe jak niektorzy twierdzili. No i dobrze niech "sciemniaja" dalej.


avatar
totalfun

28.03.2009 09:00

0

Leo_ - FIA odciążyła Ciebie trochę z obliczania ilości paliwa...


avatar
BigM

28.03.2009 09:00

0

Czy tylko mi się wydaje, czy Zientarski w studiu konsekwentnie wymawia: Jason (dżejson) Button? Albo coś pośrodku, niepewnie.


avatar
fazji

28.03.2009 09:01

0

ide o zakład że kubica ma więcej paliwa niż czołówka. Wystarczy przeanalizować wyniki.


avatar
kondzio

28.03.2009 09:01

0

Czekamy na wagi bolidów i jazda. Ogólnie to KERS'owcy rządzą :)


avatar
BurgeR

28.03.2009 09:02

0

Będzie wiadomo kto z jakim poziomem paliwa jechał...BGP wykonuje świetną robotę pytanie tylko jak długo ;) Postawa RK pokazuje ze bez podwójnego dyfuzora też da się jechać i teraz pozostaje tylko pozostałym team-om przekonstruować dyfuzor i będzie całkiem ciekawie ;)...nie wiem czy się zgodzicie ale System KERS dzisiaj przy swoim debiucie poniósł klęskę no i nie zapomnę wspomnieć o szybkim Nicku który miał mieć przewagę na Kubicą LOL!!


avatar
totalfun

28.03.2009 09:04

0

darecky3 - a w jakim zespole jeździ/ł Hamilton? Nie udawaj że nie zrozumiałeś co miałem na myśli; no chyba, że nie to sorry


avatar
kondzio

28.03.2009 09:04

0

A gdzie są moi ulubieni wróżbici? Rav89 czy jakoś tak, jak tam Twoje przewidywania:)


avatar
malin1987

28.03.2009 09:04

0

hmm a moze ta waga bolidów bedzie podana tuz przed wyscigiem? z tym, ze to wtedy bez sensu, bo kibice beda trzymani w niepewnosci krocej o te kilkianascie okrazen az do 1 pitstopow w porownaniu do sezony 2008, a ideaa tego przepisu mialo byc chyba poinformowanie o ilosci paliwa zaraz po qualu..


avatar
hho

28.03.2009 09:04

0

Vettel nie utrzyma Kubicy za sobą i pęknie w 1. zakręcie.


avatar
saint77

28.03.2009 09:04

0

Dobrze, że Nakajima wystartuje z 7 linii, Robert będzie mógł się skoncentrować na wyprzedzaniu a nie pilnować czy mu ktoś wjedzie pługiem po tylna oś:)


avatar
czes

28.03.2009 09:05

0

waga bolidow bedzie dzisiaj. ale musza zwazyc wszystkie najpierw


avatar
rafam

28.03.2009 09:06

0

Jak dobrze widzieć reno maka i ferrari na dole . O jak dobrze. Pieniądze to nie wszystko.


avatar
RK2

28.03.2009 09:07

0

Piękny początek! Jest lepiej, niż myślałem. Kubica bez KERS przed Nickiem , blisko najlepszych . Faworyci upokorzeni, wiele rozstrzygnięć możliwych - po prostu pięknie. @niza - raczej zgadzam się z @pzo w sprawie zwycięstwa Boba, choć emocje Twojej wypowiedzi są mi bardzo bliskie. Walka (jeśli start będzie pokojowy) rozegra się na dystansie (praca opon) Prawda, Nico moze być groźny - no i ferrari. Stawiam na pudło dla Roberta.


avatar
witek70

28.03.2009 09:08

0

BRAWO KUBICA!!! Skrzat "Hajfeld" coś mówił, że będzie nr. 1 w BMW. Chyba nie w tym roku


avatar
lipens

28.03.2009 09:08

0

Vettel startuje z czystej strony toru więc może Kubice za sobą utrzymać


avatar
kask27

28.03.2009 09:08

0

szkoda że dopiero 4 miejsce Roberta. Będzie dobrze :)


avatar
saint77

28.03.2009 09:10

0

@fazji: na podstawie jakie analizy tak uważasz? Ja sądzę, że tutaj raczej ma wpływ inna architektura bolidu. Paliwa prawdopodobnie mają mniej-więcej tyle samo. Może Kubek nieco więcej, ale nie na tyle, aby tracić ponad 0,7 sek.


avatar
dawcom2

28.03.2009 09:10

0

KUB wwywiadzie powiedzial ze mogl byc 3 ale przed nim jechal ROS i gdzies najechal na kraweznik i naniusl piasku na droge i niby KUB starclil kolo 0.3 s


avatar
BigM

28.03.2009 09:12

0

Nie wiadomo jeszcze, jak dużą (i czy w ogóle) przewagę daje uruchomienie kers w warunkach wyścigowych i jakie zamieszanie to może spowodować, zwłaszcza przy ściśniętej stawce po starcie. Ferrari ma tu pełne pole prezentacji i może być ciekawie. Jesli jednak nie będzie takiego efektu, w Malezji wszyscy pewnie powyrzucają kers z bolidów.


avatar
grzged

28.03.2009 09:12

0

Juto będzie ekscytujący wyścig, oby tylko przejść przez pierwszy zakręt. Brawn GP jest poza zasięgiem, wykluczyć ich może tylko awaria. Honda strzeliła sobie samobója. Co do dyfuzorów to BMW ma już taki w przygotowaniu, z tego co słyszałem ma dać więcej niż ten z Brawn GP. Willy mówił że nie zdążą go wprowadzić na GP Malezji, ale na Chiny już będzie. Nie taką stratę się odrabiało. Kubica mistrzem świata 09


avatar
resiu

28.03.2009 09:13

0

dyfuzory muszą dawać sporo - wystarczy spojrzeć na maksymalne prędkości - tzw. "speed trap" zespoły: BROWN,WILLIAMS,TOYOTA ( i RENAUT) sa w głebokiej du***. Zatem nadrabiali przyczepnością i balansem.


avatar
leo_

28.03.2009 09:13

0

Kristo, oby to była tylko sprawa dyfuzora. Ale tak w ogóle to popieram - dać Kubicy dyfuzor! Po Q2 widać różnicę około0,3 sek straty BMki Roerta do BGP. Jeśli te 0,5 sek odjąć po dodaniu dyfuzora, to Robert mógłby rządzić.


avatar
SSack

28.03.2009 09:13

0

Ciekawie wygląda sprawa z Vmax Kubica 5ty Heidfield 2 różnica 2 kzst4vrm/h. Z pobieżnych wyliczeń daje to jakieś 5.5 m na sekundę. Ciekawe przez ile sek. jedzie się z Vmax w Australii ? Czyli raczej kers jest balastem, no i zużycie opon do tego i mniejsz stabilność.


avatar
Novy

28.03.2009 09:14

0

I wszystko sie pomieszało... moze i dobrze ale pod warunkiem ze rozstrzygnie sie sprawa dyfuzorów. ALe tak czy siak Brawn masakruje na torze. I pomyslec ze Rubens mial juz nie jezdzic. Jaks sie ma sprzęt to sie jezdzi !


avatar
purec

28.03.2009 09:14

0

witam!! jest niezle;) WYPOWIEDZ KUBICY po kwalfikacjach na "PIT STOP" poydro!!!


avatar
Corvin

28.03.2009 09:14

0

Zawsze wierzyłemw wysokie umiejętności Buttona ! Jeszcze poczekam na przebudzenie Hamiltona :)) Ważne, że Anglik znów na czele ioby tak trzymać do końca sezonu !


avatar
Lizak

28.03.2009 09:16

0

Witam chcialbym tu tych wszystkich zapalencow przywrocic do rozsadnego myslenia. KUB ma najmniej paliwa sposrod calej 10 tak mi sie wydaje. Po drugie ROS ma duzo paliwa sadzac po tym iz caly czas byl najszybszy obral taka strategie i mysle ze trafna. Brawn GP hmm... mysle ze maja wiecej paliwa od roberta a mniej od Ferrari i na koncu WEB z najciezszym bolidem z calej 10. NIe wiem co z TRU wydaje mi sie ze tez do tych ciezszych bolidow nalezy za to GLO odwrotnie specjalnie taka taktyka jedna agresywna zas druga nie. To tyle. PS. Ale mnie Borowczyk wkurzal z tym HAM ze sensacja a caly czas gadal zebysmy sie nie dziwili ze beda na odleglych pozycjach bo sa w slabej formie. Smieszne na moje


avatar
kamilg0700

28.03.2009 09:16

0

kiedy znane będą wagi bolidów?


avatar
hipcio

28.03.2009 09:17

0

biedny heidfeld dopiero na 11 miejscu, co KERS-ik sie nie sprawdził czy go nie umie wykorzystać?, dobrze kubica pojechał, 4 miejsce patrząc chodżby na McLarena (14, 15) czy Ferrari (7, 9)...,


avatar
konop

28.03.2009 09:18

0

"- Straciłem mnóstwo czasu na ostatnim szybkim okrążeniu, ponieważ Nico Rosberg wyjechal poza tor i wzniecił wielką chmurę kurzu. Zabrudziły mi się opony, to była katastrofa - wyjaśnia Kubica. Jak sam mówi, błąd Niemca zepchnął go co najwyżej o jedną pozycję. - Bolidy Brawn GP były niemożliwe do prześcignięcia, ale trzecie miejsce było możliwe - powiedział polski kierowca tuż po kwalifikacjach. "


avatar
Lukasz_M85

28.03.2009 09:18

0

ja tez twierdze że Kubica łyknie Vetella jak nie w pierwszym zakręcie to w okrążeniu.


avatar
TrueVanDal

28.03.2009 09:18

0

Nie chcę być złośliwy, ale osoby które w czasie testów mówiły, że BGP pręży muskuły bo szuka sponsorów, pewnie teraz mają spuszczone głowy ;). Oni naprawdę mają szybki bolid, a ta czysta biel na bolidach BGP szybko zostanie "zabrudzona" logami sponsorów :p. Pozostaje pytanie o niezawodność. Ogólnie brawa dla BGP, jeśli nie wydarzy się nic nadzwyczajnego to jutro Button i Barrichello będą świętować podwójne zwycięstwo czego im ogólnie życzę. Mam jednak nadzieję że Kubica znajdzie się na podium na tym 3 miejscu ;). Co do ilości paliwa to specem nie jestem, ale Q2 pokazała że BMW, William, Red Bull i Toyota są bardzo blisko siebie. Po podobnym rozłożeniu sił w Q3 wnioskuję, że ich kierowy mają podobną ilość paliwa w bakach. Jak to się odnosi do BGP? Nie mam pojęcia :p. Pozdro dla wszystkich. PS. Sam się muszę przyznać do błędu, kiedy Hamiltom mówił, że nie spodziewa się punktóww Australii, napisałem że ściemnia...chyba jednak nie.


avatar
hho

28.03.2009 09:18

0

zgadza się, lipens, ale myślę, że jednak nie wytrzyma presji. A Robert? Niech w końcu dojedzie do mety w Melbourne! Do trzech razy sztuka! :-)


avatar
Piotr_the

28.03.2009 09:19

0

Gdzie ci znawczy co mówili to tylko testy! :-) GPB dominatorem :-) Kubek nawet dość słabym bolidem dał rade brawo!! Vetel bez dyfuzora!! to RB pewnie będzie drugą siłą razem z BMW po montażu tego cuda. Gdzie MAC gdzie Ferrari?? pewnie Kers im zabardzo hamował :-) Będzie bardzo ciekawie ! wreszczie wszyscy zaskoczeni! nie ma nudy:-)


avatar
mig21

28.03.2009 09:19

0

Zobaczymy co ten Brown GP pokaze w dalszej części sezonu,bo jeśli miałby tak dominować jak dzisiaj to lipa


avatar
leo_

28.03.2009 09:19

0

Tak totalfun. odciążyli w liczeniu paliwa, ale nie wiem czy podawanie całkowitej wagi bolidu będzie tak do końcawiarygodne, szczególnie na początku sezonu. Przypominam , że waga 605 kg bolidu z kierowcą to waga minimalna. Przypuszczam więc, że moga być kierowcy, którzy dla lepszego zbalansowania, będą ważyć razem z bolidem więcej niż te 605 kg. To troszkę może nieco zniekształcać wnioski co do ilości paliwa.


avatar
leo_

28.03.2009 09:21

0

Dawid .... Z wyliczeń wychodzi mi, że Robcio ma jakieś 10 kg więcej paliwa niż Buton.


avatar
kondzio

28.03.2009 09:22

0

Bojlerek Ty chyba nie widziałeś F1 na RTL :)


avatar
Morgoth

28.03.2009 09:22

0

jak tam Wasze typowania?ciezko bylo .


avatar
leo_

28.03.2009 09:22

0

To może być, gdzieś 3-4 okrążenia więcej?


avatar
tomek83f

28.03.2009 09:23

0

jak tak czytam co po niektorych to mi sie smiac chce ,,dajcie Robertowi Dyfuzor" ,,Vettel bez dyfuzora" ludzie przeciez dyfuzor to nic nowego i w kazdym bolidzie jest cos takiego roznica polega tylko na jego skutecznosci


avatar
Yoss

28.03.2009 09:26

0

A mi wychodzi z wyliczeń, że reklamy na bolidzie ważą jakieś 20 kilo. :-)


avatar
adhami

28.03.2009 09:29

0

Ciekawe ile paliwa ma Robert? Mogli by już podać!


avatar
tomek83f

28.03.2009 09:29

0

i juz zaczynaja sie spekulacje na temat ilosci paliwa,jedni robia wyliczenia inni przewiduja a jeszcze innym sie wydaje ludzie macie lepsze dane niz teamy ,bo nikt tego nie wie az do pierwszego tankowania a nawet jesli podadza wage bolidow to i tak nie bedzie mozliwosci wyliczenia ilsoci paliwa


avatar
pz0

28.03.2009 09:30

0

skoro ten dyfuzor tyle daje to sobie zamontuję taki w butach. Pisałem wiele razy że to nie sam dyfuzor. Powiedzcie skąd różnica między Brawn, Toyotą i Williamsem? Te zespoły przecież ''mają dyfuzor''


avatar
Lukasz_M85

28.03.2009 09:34

0

ludzie przypomnijcie sobie zeszły sezon, ile razy okazywało się że ktoś w kwalifikacjach zajmował 1 czy 2 line a kończył pod koniec pierwszej dziesiątki. Myślę że kierowcy z BGP nie wytrzymają presji w całym wyścigu.


avatar
tomek83f

28.03.2009 09:35

0

pz0 przyznam ze jak ogladalem testy to sie nie podniecalem Brawnem i twierdzilem ze jada zeby zyskac sponsorow wiec przyznaje teraz ze sa szybcy i masz racje ze ta roznica w osiagach nie wynika tylko z kontrowersyjnego dyfuzora.Niezle Red Bull nie spodziewalem sie tego.


avatar
kondzio

28.03.2009 09:36

0

RedBull nie będzie szybsze z nowym dyfuzorem, bo ma inną budowę całego pakietu i nie da się tego tak łatwo zaadoptować do ich bolidu, więc dla tego najbardziej cisną z tymi protestami. Jeśli protesty nic nie dadzą to BMW wyrasta na faworyta, ale to od 3 wyścigu i to tylko gdybanie, bo wszystko się może zdarzyć. Nawet jutro Nakadżima może nie rozwalić Roberta ;)


avatar
tomek83f

28.03.2009 09:37

0

Lukasz_M85 a niby dlaczego maja nie wytrzymac presji?? przeciez to nie sa nowicjusze maja spore doswiadczenie,jesli odjada na poczatku i nic sie nie stanie w wyscigu to bedzie dobrze


avatar
purec

28.03.2009 09:37

0

"Kiedy samochód został zatankowany przed Q3, pojawiła się podsterowność" - fragment z wypowiedzi Rubens Barrichello, co ciekawa obaj narzekają na prace opon.


avatar
z001

28.03.2009 09:38

0

czasy sesji pokazują jakim bezsensem jest rozgrywanie kwalifikacji w trybie trzystopniowym! Stara forma dwóch sesji i faktycznie najlepszych czasów była lepsza...


avatar
sivshy

28.03.2009 09:38

0

niniejszym z wielką przyjemnością odszczekuję to co mówiłem na temat BGP po pierwszych testach. Brawn to na prawdę geniusz i chyba największy mózg w historii F1. Podobała mi się postawa Kubicy w Q3, było widać że w poprzednich sesjach nie błyszczał, bo chyba bolid zbytnio nie pozwalał, ale mimo to dał radę i zdobył P4. Myślę, że jutro na starcie powalczy z Vettelem, ale Brawn będzie poza zasięgiem. Tylko jakiś karambol z udziałem obu kierowców Brawna może pomóc mu wygrać. O to jednak nie będzie trudno, bo prawdopodobnie jutro zobaczymy kolejny odcinek 'Australijskiej Masakry Pługiem Śnieżnym' ;] Problemem może też okazać się niezawodność, z której słynęło rok temu BMW, więc sprawa wygranej może być otwarta, choć niestety w otwartej walce będzie ciężko. A Hamilton cienko, chociaż jakoś nie wyglądał na załamanego, jakby od dłuższego czasu przygotowywał się na to psychicznie. Więc pewnie większość jego 'fanów' będzie zawiedziona, kiedy powalczy o trochę lepszą pozycję, niż 15. Heidfeld również cienko, widać chyba ta forma Quali średnio mu leży, przez cały poprzedni rok miał z nimi problemy. No ale najbardziej z tego wszystkiego jestem zaskoczony formą Red Bulla. Nie mają ani 'pomysłowego dyfuzora', ani KERS-u, a mimo to są bardzo mocni. Bez problemu dostali się do Q3, a Vettel ma nawet P3 ;] Wydawało mi się, że raczej nie będą zbyt mocni, a tu proszę. To dopiero Australia i w trakcie sezonu wszystko powinno się ustabilizować, a giganty, takie jak BMW, McL, Renault, czy Ferrari jeszcze powinni w trakcie sezonu poprawić osiągi. Więc będzie ciekawie, już nie mogę doczekać się na start ;)


avatar
kondzio

28.03.2009 09:39

0

tomek83f łatwo policzyć bo cały bolid z kierowcą i pustym bakiem waży dokładnie 605 kg, więc reszta to paliwo:)


avatar
roofi121

28.03.2009 09:39

0

dobrze jest szkoda że Vettel mu sie wciął


avatar
TOTTI

28.03.2009 09:39

0

Zaskoczyly mnie Brawny, mysle ze Button ma mniej paliwa niz Barrichello, Ferrari chyba jest zatankowane pod korek i moze zdecyduja sie pojechac na 1 stop. Brawo Robert, najwiekszy sciemniarz i najlepszy kierowca ktory broni honoru najlepszych i BMW, Ferrari i Renault dali dupy, McLareny to w ogole no comment. Mysle ze wyscig wygra Button a na podium stana Kubica i Raikkonen. Moj scenariusz startu: Button rusza czysto i bez problemu broni 1 pozycje, Kubica walczy jednoczesnie z Vettelem i Rosbergiem, Rosberg awansuje na 3 miejsce za Barrichello ktorego probuje wyprzedzic ale zbyt pewny manewr wyprzedzania konczy sie wycieczka na pobocze co wykorzystuje Kubica a Vettel przegrywa walke z Raikkonenem o 4 pozycje ktory na starcie awansowal z 9 na 6 miejsce, Massa probujac wyprzedzic Glocka w wyniku zamieszania ktore wykorzystuje Raikkonen objezdzajac ich od wewnetrznej strony toru a Alonso wskakuje do 1-szej 8 a Hamilton wyprzedza Kovala jakby ten dostal team orders i wiedzac ze nic w tym wyscigu nie zdziala w rozpaczy rozwala swoj bolid na wyjsciu z zakretu nr 12.


avatar
sivshy

28.03.2009 09:40

0

nie koniecznie dokładnie 605 kilo, czasem trochę więcej, choć nieznacznie. Czasem można dołożyć więcej balastu, jeśli dodatkowych parę kg nie wpłynie na osiągi bardziej, niż gorszy balans spowodowany brakiem ich użycia. Zresztą, chyba bardzo rzadko bolid waży dokładnie tyle.


avatar
saint77

28.03.2009 09:41

0

@leo_: napisz ile waży Button i ile waży Kubica, skąd wiesz, że oba ich bolidy ważą z kierowcami bez paliwa równe 605kg anie np 606,5 i 608kg. Skąd masz dane o zachowaniu obu bolidów przy pokonywaniu zakrętów? Skąd wiesz jak rozłożony jest balast w obu bolidach? To tylko ślepy strzał, nic więcej:)))


avatar
tomek83f

28.03.2009 09:41

0

kondzio to jest minimalna waga jaka moze miec bolid wiec nie wiesz ile tak naprawde wazy a tym bardziej ile ma paliwa


avatar
sivshy

28.03.2009 09:43

0

"Wiedząc że nic w tym wyścigu nie zdziała, z rozpaczy rozwala swój bolid na wyjsciu z zakretu nr 12"-tekst miesiąca ;]


avatar
Rzeszut

28.03.2009 09:43

0

Kubica dobrze mimo,że jechał bez KERS-u,zawodzi mnie Renault,Heidfeld też słabo,Robert ma szanse jutro na podium,ale będzie ciężko,bo Brawn GP jest w świetniej dyspozycji


avatar
kondzio

28.03.2009 09:43

0

Po to właśnie apelują o podniesienie minimalnej wagi bolidów, bo każdy jedzie na limicie. Możliwe że mają po parę kg więcej, ale pamiętajcie ze 2 kg paliwa to 1 okrążenie, więc estymacja i tak będzie bardzo dokładna:)


avatar
tomek83f

28.03.2009 09:44

0

bolid musi miec nadwage razem z kierowca powyzej 605kg,kazalbym Ci utrzymac wage ciala codziennie na tym samym poziomie to bys wiedzial o co chodzi


avatar
Lukasz_M85

28.03.2009 09:44

0

tomek83f za długo nie było ich w czołówce i teraz będą chcieli pokazać że są dobrzy i mogą się na tym przejechać ja tak sądzę, ale nie musi tak być to tylko spekulacje.


avatar
sivshy

28.03.2009 09:45

0

@kondzio: Nawet gdy nie było KERS, zazwyczaj przekraczano trochę tą wagę minimalną bolidu. I bez niego dobre wyważenie bolidu to trudna sztuka.


avatar
Kornik

28.03.2009 09:46

0

heh, niewiele pomyliłem sie w typowaniu, może w wyścigu będzie lepiej


avatar
Bartek60001

28.03.2009 09:48

0

Roofi121 według mnie to ferrari poleci na 3 pit stopy ze względu na kers który nokałtuje opony. Chyba każdy z kersem tak pojedzie


avatar
thc26

28.03.2009 09:48

0

TOTTI cpałeś coś kiedyś??


avatar
buzun1

28.03.2009 09:49

0

Ktoś napisał, że boldy Ferrari są zatankowane pod korek i że będą jechały na 1 pit stop... Toż to by było szaleństwo przy takim zużyciu opon...


avatar
kask27

28.03.2009 09:49

0

miały być podane wagi bolidów


avatar
kondzio

28.03.2009 09:50

0

Wagi będą spoko oko.


avatar
tomek83f

28.03.2009 09:51

0

TOTTI fajny scenariusz moze ksiazki zaczniesz pisac ? ;)


avatar
krz08

28.03.2009 09:56

0

jest dobrze :-)


avatar
Lukasz_M85

28.03.2009 09:57

0

zanim opublikują wagi to trochę może potrwać zanim zważą 20 bolidów wszystko okaże się jutro. A czy przy większym docisku tylnej osi spowodowanym założenie tego dyfuzora nie będą się zużywały szybciej tylne opony niż zwykle?


avatar
hho

28.03.2009 09:59

0

Hamilton startuje z końca stawki! Wymiana skrzyni biegów!


avatar
Lukasz_M85

28.03.2009 10:05

0

to już po hamiltonie


avatar
dziarmol@biss

28.03.2009 10:06

0

2009-03-28 09:30:24 pz0- masz rację nie samym dyfuzorem F1 jedzie, jest jeszcze czynnik ludzki :-) ale owy nie do końca "legalny" "przysysacz" odegrał chyba pierwsze skrzypce , . A Kubica ma jaja czy nie ?


avatar
tomek83f

28.03.2009 10:08

0

dziarmol@biss ma i to troche za ciezkie :p


avatar
saint77

28.03.2009 10:10

0

SŁUCHAJCIE: jak tak patrzę na ustawienia bolidów na starcie to chyba HEIDFELD jest przed NAKAJIMĄ? he.. he...


avatar
Troker1979

28.03.2009 10:10

0

bmw może mieć problem z tym podwójnym dyfuzorem ponoć może zaistnieć kłopot z jego zamontowaniem - za duża skrzynie biegów mało miejsca. Kubica ma prawdopodobnie mało paliwa. Rosberg kurząc na tor zepsół mu 3 -i sektor


avatar
Lukasz_M85

28.03.2009 10:10

0

tomek83f - DOBRE ;)


avatar
dawid199422222

28.03.2009 10:11

0

A mój scenariusz:Kubica na rozgrzewkowym we wszystkie zakręty wchodzi na ręcznym,przez co napenie KERS.Na starcie go wlączy,pierwsza trójka ze strachu wyjeżdża na pobocze i kubek 1st do końca!!!


avatar
jjjarek11

28.03.2009 10:13

0

Kiedy będzie wiadomo kto ile ma paliwa????


avatar
malin1987

28.03.2009 10:13

0

jeszcze na temat dyfuzorów.. oczywiście tak jak mówi pz0 bolid to nie sam dyfuzor, i Brown ma po prostu lepsza konstrukcję niż Toyota czy Williams. Jednak jeżeli z BMW Kubica potrafil wydusić nieco lepsze czasy niz Toyota i Williams, mimo innej konstrukcji dyfuzora ktory generuje mniej przyczepnosci to logicznym jest, ze team polaka moze znacznie zwiekszyc swoje osiagi po przeróbce, i odskoczyc od Toyoty i Williamsa, jednoczenie zbliżyc sie do Browna.. a moze nawet znalezc sie przed nim.


avatar
dawid199422222

28.03.2009 10:14

0

Ma jaja bez jaj jest mężczyzną! A może nie ma??? Kto wie???:-D


avatar
tomek83f

28.03.2009 10:17

0

dawid199422222 chyba ogladales F1 dzis pierwszy raz albo slabo sluchales co mowil komentator


avatar
pjc

28.03.2009 10:17

0

Stawiam na zwycięstwo kogoś z trójki Button, Vettel lub Kubica. Chociaż przebieg kariery Jensona kojarzy mi się trochę z karierą Jeana Alesi. Oby wygrał więcej niż jeden wyścig.. A może do tego wszystkiego włączy się "przereklamowany" Rosberg - jak to ktoś wspominał przed sezonem? Swoją drogą nie pamiętam takiej sytuacji żeby debiutujący zespół zdobył w otwierającym GP dwa pierwsze pola startowe. Jestem przekonany,że dużo w tym również zasługi HONDY i Rossa Brawna. Przecież prace nad obecnym bolidem rozpoczęły się jeszcze pod szyldem Japończyków. W końcu pojawiły się efekty.


avatar
atomic

28.03.2009 10:20

0

o,5 sek roberta w Q to średnia strata jaką miało bmw w zeszłym roku do mcl i ferrari .mimo niej mógł walczyć o pudła i je zdobywał .gratuluje formy i życze robertowi dobrego wyścigu


avatar
lakik

28.03.2009 10:22

0

A Ja tak po cichu myślę że na starcie będzie takie zamieszanie jak w ostatnio w Japonii i że Robert wskoczy na P1 .


avatar
softail

28.03.2009 10:22

0

To dopiero początek, pamiętacie jak w zeszłym sezonie Renault w końcówce doganiało najlepszych ? Mamy przed sobą długi sezon F1 i prawdopodobnie reszta teamów szybko poprawi osiągi. Na dzień dzisiejszy BGP ma najlepiej skonstrułowany bolid i muszą to wykorzystać na początku sezonu.


avatar
dawid199422222

28.03.2009 10:23

0

Jak Nakajima znowu nie da ukończyć wyścigu Kubicy to go znajdę i mu doje....likens pomogę ci(08:53:06)


avatar
dziarmol@biss

28.03.2009 10:27

0

@sivshy pamiętasz jak zarzuciłeś nie tak dawno temu arogancję Buttonowi? tylko dlatego że powiedział że jest lepszy od Hamiltona? Więc jak jest arogantem samochwałą czy może jednak miał rację? :-) zważywszy na miejsce Lewisa w choćby Q1?


avatar
lawina

28.03.2009 10:28

0

Brawo Kubica no i oczywiście brawa dla BGP! Robert pokazał klase.Czekałem na ten dzień .Pytam sie gdzie są Ci wszyscy co mówili że wyniki BGP z testów były pod publike.Pozdrawiam PS:Ham niech już zostanie na tym 15 miejscu do końca sezonu.


avatar
pjc

28.03.2009 10:29

0

Button jest świetnym kierowcą. Pamiętacie jak prowadził bolid BAR jedną ręką?


avatar
Musalla

28.03.2009 10:30

0

Widać kryzys w F1 po wielu latach nagle od tego sezonu czas odlicza nie SIEMENS tylko LG


avatar
pjc

28.03.2009 10:32

0

@dokładnie tak samo napisałem dzisiaj 2009-03-28 08:13:52.


avatar
tomek83f

28.03.2009 10:33

0

lakik nie bedzie powtorki z Japonii gdyz Barichello bedzie mogl przyblokowac co nieco jesli taka taktyke obiora,jednak cos innego mnie zastanawia otoz Rubens na pewno chcialby wygrac i czy nie bedzie miedzy nim a Buttonem jakichs spiec w czasie wyscigu,jada na podobnym poziomie wiec kto wie co moze sie wydarzyc


avatar
pjc

28.03.2009 10:33

0

@lawina dokładnie tak samo napisałem dzisiaj 2009-03-28 08:13:52.


avatar
Angulo

28.03.2009 10:33

0

A grafika paskudna, szczególnie ten obrotomierz.


avatar
lawina

28.03.2009 10:40

0

2009-03-28 10:32:51 pjc no faktycznie pisałeś,nie przeglądałem wszystkich komentarzy .pozdro


avatar
pjc

28.03.2009 10:41

0

To tylko potwierdzenie że zgadzamy się w tych kwestiach:)


avatar
pjc

28.03.2009 10:44

0

Moje marzenie również się spełniło aby zobaczyć obecnego mistrza świata walczącego w środku stawki. Z pewnością będzie miał dużo pracy. Sezon zapowiada się naprawdę imponująco.


avatar
tomek83f

28.03.2009 10:47

0

pjc na koncu stawki przeciez startuje z ostatniej pozycji


avatar
dick777

28.03.2009 10:53

0

O tym, kto jutro wygra, zadecyduje przede wszystkim szczęście i umiejętność zespołu do zmiany strategii w trakcie wyścigu w zależności od wydarzeń na torze, z czym w BMW nie jest dobrze. Piszę to w kontekście SC, którego będziemy mieli jutro na torze niemal na pewno. Dużo będzie zależało od tego, na którym okrążeniu on wyjedzie i ile kto będzie miał w tym momencie paliwa w baku i kto będzie najbliżej Pit Lane w momencie ogłoszenia informacji o wyjeździe na tor SC. Jest tak wiele niewiadomych i możliwości, że nie odważę się prognozować, kto wygra. Może to być równie dobrze ktoś ze środka stawki. Jeśli Robert nie straci skrzydła na pierwszych zakrętach, to jest szansa na dobre miejsce. Jeśli chodzi o ów słynny dyfuzor, dodam, że może on dawać pewną przewagę na krętych torach, do których zalicza się tor w Melbourne, natomiast na szybkich torach może być spowalniaczem z racji nadmiernego docisku. Myślę, że dopiero po kilku wyścigach na różnych torach można będzie stwierdzić, jaką daje on przewagę. Rację mają ci, którzy twierdzą, że szbkość bolidów BGP to zasługa nie tylko tego dyfuzora, ale również aerodynamiki. Już w czasie testów napisałem, że bolidy BGP są najlepiej skonstruowane pod względem aerodynamicznym i nadal to potrzymuję. Wystarczy porównać wygląd bolidów z boku.


avatar
orzech819

28.03.2009 10:54

0

Jestem ciekaw kiedy podadzą wagę bolidów. Z wypowiedzi MARIO wnioskuje że Kubek może wcale tak mało nie ma paliwka. Zobaczymy ja obstawiam że wlączy się w walkę o zwycięstwo.


avatar
ret77up

28.03.2009 10:55

0

KONDZIO skąd u diabła wzięły się Twoje dane- bolid nie spala 2l na okrążeniu tylko około 6l :)


avatar
tt16

28.03.2009 10:56

0

dick777- jesli ci chodzi o to czy SC przeszkodzi, to odpowiadam ci ze nie przeszkodzi ani nie pomoze, gdyz teraz jest przepis ze jak SC bedzie na torze mozna zjechac na pit-stop.:D


avatar
tomek83f

28.03.2009 11:00

0

tt16 mozna ale w odpowiednim momencie tylko


avatar
prema

28.03.2009 11:00

0

zakladajac ze w q3 nikt nie popelnil bledu poza pechem z brudnym torem kubicy to niestety on ma najmniej paliwa w samochodzie. kieruje sie roznicami poszczegolnych kierowcow miedzy q2 a q3 najwiecej z pierwszej 10 maja trulli - zwyczajowo i webber rosberg tez ma wiecej niz kubica. to wszystko przy zalozeniu ze wszyscy kierowcy pojechali max q2 i q3 i ich samochody zachowywaly sie rownie dobrze z duza iloscia paliwa co z mala to czwarte miejsce po 1 stopie moze sie skonczyc 7 albo 8


avatar
kondzio

28.03.2009 11:02

0

ret77up bolid spala ok 2 kg paliwa na okrążeniu, w zależności od toru. Wzięły się stąd, iż 2 sezony temu było tak, że bolid startował z takim zapasem paliwa do wyścigu jakie miał na początku Q3. W zależności ile kółek zrobił tyle mu dolewano. Przelicznik był od 1,8 do 2,2 kg na okrążeniu. Zauważ, że piszę kg i nie wiem ile kg waży 1 l paliwa F1.


avatar
tomek83f

28.03.2009 11:03

0

nastepny nawiedzony oblicza kto ile ma paliwa


avatar
leo_

28.03.2009 11:04

0

Kubica rzeczywiście może mieć mniej paliwa niz myślałem, bo podobno mówił, że stracił trochę przez Rosberga. Bo z samych czasów Q2 i Q3 wynikało, że ma 10 kg więcej.


avatar
martinezzzm

28.03.2009 11:05

0

patrząc na czasy z kwalifikacji w zeszlym roku to Brown GP ma lepsze od Hamiltona


avatar
dick777

28.03.2009 11:07

0

tt16, rzecz w tym, że wyjazd SC może w tym roku mocno przetasować stawkę z racji tego, że Pit Lane będzie cały czas otwarty.


avatar
tomek83f

28.03.2009 11:09

0

dick777 to nie tak ze mozesz sobie wjechac kiedy bedziesz chcial bedzie na to odpowiedni czas


avatar
kondzio

28.03.2009 11:14

0

"Eksperci szacują poziom spalania na poziomie około 60-70litrów na 100 kilometrów. " -> 6-7 l na 10 km -> 3-3,5 na 5km. Nie wiem ile mają tory, ale jakoś tak to wychodzi. prema po co piszesz takie pierdoły z tym paliwem. Szczerze to już mnie powoli zaczyna denerwować to wasze ten ma tyle tamten tyle bo ktoś zwyczajowo ma więcej niż ktoś................. Poczekajcie na masy bolidów! Nie zawsze komuś okrążenie pójdzie po myśli. Jest 100000000 czynników, wy musicie biadolić...


avatar
wojtek22

28.03.2009 11:16

0

Brawa dla Roberta i ekipy Brawn GP !!!


avatar
walerus

28.03.2009 11:20

0

no to teraz - wszyscy po batonie..... hrum!


avatar
dick777

28.03.2009 11:22

0

tomek83f, właśnie bardzo ważne będzie szybkie podjęcie odpowiedniej decyzji, czy już zjechać, kiedy będzie wolno, i np. dotankować bolid i dodatkowo zmienić opony, czy jeszcze przejechać jedno lub dwa kółka za SC lub w ogóle nie zjeżdżać etc. Przykładem może być ubiegłoroczny wyścig w Singapurze. Gdyby zespół polecił zjechać Kubicy po wyjeździe SC kółko wcześniej, to właśnie on wygrałby ten wyścig, ponieważ znalazłby się przed Alonso i Rosbergiem. O takich niuansach mówię.


avatar
redbull117

28.03.2009 11:24

0

ROSS BRAWN TO NAPRAWDĘ CUDOTWÓRCA NAJPIERW SCHUMI A TERAZ BRAWN GP . NIEWIEM JAK RESZTA ALE JA POSTAWIĘ KAZDE PIENIĄDFZE NA TO ŻE hamilton NIESTANIE NA PODIUM W MIN. W MIN. 10 PIERWSZYCH WYŚCIGACH A McLAREN NIE ZNAJDZIE SIĘ W PIERSZEJ PIĄTCE KONSTRUKTORÓW NA KONIEC SEZONU A ROBERT KUBICA BĘDZIE WALCZYĆ Z VETTELEM I BRAWN GP O MŚ A FERRARI BĘDZIE MIEĆ POWTÓRKĘ Z SEZONU 2005 KIEDY TO LEDWO ZAJĘLI TRZECIE MIEJSCE W KONSTRUKTORCE :) A hamilton TO ŻADEN TALENT NAJWIĘKSZE TALENTY TO KUBICA I VETTEL


avatar
loko

28.03.2009 11:24

0

wg tego co mowil Mario to Robert b.dobrze pojechal q3 i wcala malo paliwa nie ma. z kolei Robert raczej twierdzi ze Brawn poza zasiegiem i wsrod reszty wcale nie sa najlepsi i raczej powinien myslec o utrzymaniu pozycji w wyscigu. Przy starcie powinien pilnowac aby nie stracic pozycji, byc moze zyskac 1 i potem bronic sie porzed atakami. No i oczywiscie BMW powinno profitowac ze swojej niezawodnosci bo Brawn ,Willinams Red Bull moga byc bardziej awaryjne.


avatar
tomek83f

28.03.2009 11:27

0

dick777 tak z tym sie zgodze


avatar
jeremi

28.03.2009 11:27

0

Na razie jest dokładnie jak przewidywałem, szczeny i kopary nam nie opadły. Hamilton został wykastrowany i pęta się na tyłach w poszukiwaniu jaj i mistrzowskich umiejętności, Kubicy dla odmiany wszczepiono jaja i pewnie dlatego jest głównym pretendentem do tronu, wszak jaja ( wg. nieocenionych paru "znafców" ) są jedyną alternatywą do mistrzostwa, Button podebrał fanów Lewisowi i jest git, BGP super, dyfuzory zrobiły największą karierę ... oby tak dalej, kręć się kręć F1... wreszcie jakaś konkretna zmiana, bo już było nudnawo, a jutro podium dla Roberta. Pozdrawiam dziarmolących właściwie i bez ściemy ( były lewusFIA - zmiana loginu po diametralnej zmianie relacji FIA- McLaren, dodam, że tak samo jak krzepcy kibice Lewisa nie lubiłem tej ksywki ).


avatar
sielski

28.03.2009 11:31

0

dyfuzory robia z BGP faworyta ale juz 14 sie to skonczy bo albo inni tez juz beda je miec albo BGP nie bedzie ich miec!!! ogolnie Robert klasa dla pozostałych i bedzie walczyl o mistrza!


avatar
tomek83f

28.03.2009 11:36

0

Dla tych ktorzy uwazaja ze Kubica ma malo paliwa ,dlaczego pozostale teamy nie wypuscily swoich bolidow z mala iloscia paliwa? Jesli nawet mial malo paliwa to lepiej byc z przodu stawki z mala iloscia paliwa niz w tyle z duza iloscia paliwa i tak Ci z tylu beda tracic


avatar
seba16011994

28.03.2009 11:36

0

@@@ Shallan- Ostre słowa, ale jak najbardziej trafne:P


avatar
alepski

28.03.2009 11:38

0

sielski..... brak mi słów.... uważasz, że BGP jest takie mocne bo mają lepszy dyfuzor i tylko to? A 15 miechów pracy armii inżynierów opłacanych przez Honde to co? Uważasz, że wymyślili tylko ten dyfuzor? Że jak inne zespoły, w tym BMW, zaimplementują podobne rozwiązanie, to przegonią BGP? wiesz co... to się nazywa "wishfull thinking". W tym roku jest tylko jeden faworyt do tytułu mistrza.


avatar
szuti7

28.03.2009 11:40

0

Komentatorzy mówili, że będzie podane kto ma ile paliwa. Nie wie ktoś kiedy będzie to podane?


avatar
saint77

28.03.2009 11:40

0

Skoro już wszyscy snują takie rozważania kto jest super a kto na końcu, to ja też pokuszę się o typ klasyfikacji konstruktorów na koniec sezonu, więc: 1. FERRARI 2. BMW 3. WILIAMS 4. TOYOTA 5. BRAWN GP 6. McLAREN 7. RENAULT 8. RED BULL 9. TORO ROSSA 10. FORCE INDIA. Uważam, że Renault stać na lepszy wynik, ale ze względu na słabego Nelsinio wyżej nie będą. Z kolei Wiliams zaskoczy swoją odmianą KERS, dlatego Rosberg będzie raczej w czołówce:) Oczywiście to tylko typy, ale po rozwoju sytuacji z ostatnich tygodni tak uważam. BRAWN GP - super się zapowiada i życzę im jak najlepiej, ale sądzę, że z biegiem następnych tygodni sytuacja się nieco wyrówna i tacy kierowcy jak Kubica, Rosberg czy Trulli będą regularnie przed nimi.


avatar
loko

28.03.2009 11:41

0

dyfuzory to nie recepta na wygrywanie. trzeba miec dobra reszte i niezawodne czesci. a dyfuzor daje dodatkowy docisk ale spowalnia wiec sprawdza sie na wolnych torach. na szybkich torach moze byc zupelnie inna bajka.


avatar
tomek83f

28.03.2009 11:44

0

alepski jeszcze sie pierwszy wyscig nie nie zaczal i nie skonczyl a Ty juz mowisz ze w tym roku na MS jest tylko jeden faworyt,nie rozsmieszaj ludzi


avatar
alepski

28.03.2009 11:45

0

loko nie no zgodzę się, że dyfuzor to nie wszystko ale jednak sporo. Z tego co czytałem to dobry dyfuzor jest w stanie wygenerować dużo docisku właśnie BEZ znacznego spowolnienia.


avatar
Kamilex14

28.03.2009 11:47

0

Ładnie, Kubica czwarty. Brawo dla Brawn GP. Bardzo cienko wypadl McLaren.


avatar
alepski

28.03.2009 11:48

0

tomek83f, fakt, nie skończył się wyścig i jeszcze nie wiadomo jak będzie wyglądało zużycie opon i niezawodność ale biorąc pod uwagę kwalifikacje które już się zakończyły, to śmiem twierdzić, że tempo BGP jest poza zasięgiem innych zespołów. Oczywiście mogę się mylić, okaże się na Jesieni


avatar
Peti

28.03.2009 11:49

0

Na pusto różnica między BGP a RK była ok 0,4s. W Q3 RK tracił do Buttona ok 0,7s - zakładając, że stracił Kubek przez Rosberga 0,3s to powinien miec tyle paliwa co Button. Ale niedługo się przekonamy. Swoja drogą Kimi na prostej szybszy od Roberta o 10km/h !!!!!!!!!!! - to właśnie KERS.


avatar
tomek83f

28.03.2009 11:50

0

alepski okazac sie moze wczesniej niz myslisz w zeszlym sezonie BMW mialo dobre tempo na poczatku sezonu a potem wszystko spierdzielili


avatar
tomek83f

28.03.2009 11:52

0

Na tym torze stosowanie KERS to dla mnie nieporozumienie,bMW nie chcialo sie skompromitowac i wlozyli go kierowcy ktoremu mniej zaszkodzi


avatar
robik557

28.03.2009 11:52

0

Mam nadzieję, że temu czemuś na przedzie kola odpadną. Chociaż Kubica nie zawiódł i Massa 7.


avatar
tomek83f

28.03.2009 11:55

0

robik557 kola odpadną ? nie wiesz co mowisz czlowieku


avatar
grzybo

28.03.2009 11:55

0

W zeszlym sezonie BMW tez odstawalo na prostych o ok. 10km/h wiec ten caly KERS szalu nie robi.


avatar
juliano

28.03.2009 11:56

0

kiedy będą podane wagi bolidów ciekawi mnie ile paliwa ma robert


avatar
alepski

28.03.2009 12:02

0

@Peti Swoje kalkulacje opierasz na założeniu, że zarówno BAR jak i BUT mieli idealne kółka, co jest imo dość ryzykownym założeniem @tomek83f w zeszłym sezonie BMW nie miało aż tak dobrego tempa. Będzie można powiedzieć (pospekulować) coś więcej kiedy ujawnią ilości paliwa. BTW wie ktoś kiedy ma to nastąpić? A wracając do tempa BMW w zeszłym roku to hmmm nie powiedziałbym, że spierdzielili - wykonali swoje zadanie wygrywając wyścig i skupili się na nast. sezonie - moim zdaniem to jest całkiem logiczne postępowanie.


avatar
lulek

28.03.2009 12:02

0

Na formula1.pl piszą że Toyota została zdyskwalifikowana bo tylne skrzydla za mocno sie uginają:P


avatar
pjc

28.03.2009 12:02

0

@tomek83f odszedłem na dłuższą chwilę. To lepiej dla Hamiltona,że startuje z 20 - będzie bogatszy o jedno doświadczenie. Wydaje mi się że zdobędzie jakieś punkty. Będę jak zwykle pilnie obserwował co się dzieje w środku stawki. Tak jak mówiłem zapowiada się niesamowicie ciekawy wyścig.


avatar
omoachifari

28.03.2009 12:03

0

Toyota cofnietą na koniec stawki za zbyt miękkie/elastyczne skrzydła


avatar
ptasior

28.03.2009 12:05

0

@dziamrol - do wypowiedzi z 2009-03-28 10:27:59: jak to "tylko"?? Gdyby Lewis powiedział coś takiego to zmieszałbyś go z błotem. Co do reszty to szkoda słów... Jesteś hipokrytą!!!


avatar
hho

28.03.2009 12:07

0

Heidfeld wskoczył na 9 miejsce, ale chyba będzie mógł dotankować przed startem?


avatar
tomek83f

28.03.2009 12:09

0

alepski tempo BMW na poczatku sezonu 2008 nie bylo dobre?? hehe to chyba nie ogladales F1 we wczesniejszych latach, to byla taka roznica jak Honda w zeszlym a w tym roku, a to że spierdzielili to przyznal sam Mario że poszli w zlym kierunku,tyle ze on poprostu tragedii z tego nie robil


avatar
WiatereK

28.03.2009 12:10

0

Po pierwszych kwalifikacjach nie można nic powiedzieć na temat faworyta. Można jednak powiedzieć, że Brawn GP przygotowało świetny bolid, byłby świetny nawet bez dyfuzora. KERS'u też nie należy przedwcześnie przekreślać, na każdym torze może się spisać inaczej.


avatar
loko

28.03.2009 12:10

0

no to heitfeld bedzie mogl sie znow pochwalic swietnym manewrem wyprzedzania. jednym ruchem wyprzedzil dwie toyoty i zalapal sie do 10.


avatar
lewik

28.03.2009 12:10

0

Kubica przed kwalifikacjami w jednym z wywiadów powiedział, że najlepszy czas kwalifikacji będzie wynosił 1:24.9 i ustanowi go Rubens Barrichello. Dziennikarze go wyśmiali. Pomylił się tylko co do czasu i tylko o 0,1 s. Koleś jest genialny.


avatar
alepski

28.03.2009 12:13

0

tomek83f czytaj uważnie. Napisałem, że nie było AŻ TAK dobre. Co ma oznaczać, że było dobre ale nie dominowało w każdej części Q tak jak zrobiło to dzisiaj BGP.


avatar
lulek

28.03.2009 12:14

0

Na formula1.pl piszą że Toyota została zdyskwalifikowana bo tylne skrzydla za mocno sie uginają:P


avatar
loko

28.03.2009 12:15

0

Waga bolidów (w kilogramach) według numerów startowych:1. Lewis Hamilton 6552. Heiki Kovalainen 690,63. Felipe Massa 6544. Kimi Raikkonen 655,55. Robert Kubica 6506. Nick Heidfeld 6917. Fernando Alonso 680,78. Nelson Piquet 694,19. Jarno Trulli 66010. Timo Glock 67011. Sebastien Bourdais 662,512. Sebastien Buemi 675,614. Mark Webber 66215. Sebastian Vettel 65716. Nico Rosberg 65717. Kazuki Nakajima 612,520. Adrian Sutil 684,521. Giancarlo Fisichella 68922. Jenson Button 66423. Rubens Barrichello 666,5


avatar
alepski

28.03.2009 12:19

0

loko skąd masz te dane?


avatar
hho

28.03.2009 12:19

0

hej loko, skąd to masz?


avatar
loko

28.03.2009 12:19

0

Melbourne trwa rozpatrywanie protestu złożonego przez zespół Williamsa na samochody Red Bull i Ferrari. Podstaw skargi nie ujawniono, prawdopodobnie chodzi o elastyczne skrzydła.


avatar
hho

28.03.2009 12:21

0

Robert najlżejszy? Ciekawe co wyjdzie z tego krótkiego stinta?


avatar
rafam

28.03.2009 12:21

0

na formula1.pl juz są


avatar
rafam

28.03.2009 12:22

0

f 1.pl


avatar
pjc

28.03.2009 12:23

0

No i Red Bull oraz Toro Rosso mają tajną broń. Bombkę pod nosem,której nie zawahają się użyć podczas wyścigu :)


avatar
loko

28.03.2009 12:23

0

f1.sport.pl tam znalazlem. przy Robercie powinno sie uwzgledniac jego wieksza wage chyba ? zreszta przy wszystkich powinno sie dodac wage kierowcy i dipiero porownywac.


avatar
Miyo-chan

28.03.2009 12:23

0

No no! Zapowiada się ciekawy wyścig [szkoda tylko, że tak wcześnie..]. I widzę, że mamy nowy zespół dominujący :D Ciekawie. Robert, powodzenia! Trzymamy za Ciebie kciuki! ;))


avatar
rafam

28.03.2009 12:24

0

w sam raz na 14 kólek ( miękka mieszanka) a potem jazda na twardych


avatar
rafam

28.03.2009 12:24

0

loko a co ma do tego waga kierowcy??


avatar
tomek83f

28.03.2009 12:31

0

co nam po tych danych jak nie wiadomo ile wazy sam bolid bez paliwa i kierowcy


avatar
ryba17

28.03.2009 12:31

0

Czy BMW jest tak słabe? Robert jutro musi (jeśli liczymy na pudło) w 14 kółek wyprzedzić Vettela i wypracować nad nim jakieś 4-5 s przewagi. Wg mnie to bardzo realne a według was ?


avatar
loko

28.03.2009 12:33

0

limi jest na samochod z kierowca. wiec ciezsi maja lzejsze samochody lub mniej balastu.


avatar
tomek83f

28.03.2009 12:35

0

loko nie koniecznie tak jest,lepiej miec ciezszy ale dobrze wywazony bolid


avatar
rafam

28.03.2009 12:38

0

605 waga minimalna bolidu z kierowcą co sie czepiacie ile waży kierowca.


avatar
saint77

28.03.2009 12:38

0

A więc Kubek pojedzie na dwa pitstopy:) lekki samochód na starcie daje pewną przewagę, chociaż nie znam dokładnie wagi wszystkich kierowców. Ktoś wie ile aktualnie ważą Robert i Rosberg oraz Masa?


avatar
loko

28.03.2009 12:41

0

jezeli vettel jest 7 kilo lzejszy od roberta to moze miec tyle samo paliwa.


avatar
tomek83f

28.03.2009 12:41

0

co wam po tym jak nie wiecie ile wazy sam bolid nierozumie waszych glupich spekulacji


avatar
rafam

28.03.2009 12:44

0

Szkoda gadać


avatar
DJ Puszka

28.03.2009 12:44

0

saint77:http://f1.sport.pl/


avatar
rafam

28.03.2009 12:45

0

nie przetłumaczy im


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu